לצאת לקמפינג עם התינוק – חוויה מומלצת או משימה בלתי אפשרית?

לצאת לקמפינג עם התינוק

אתם לא חייבים להיות זוג תרמילאים חובבי טבע בשביל לעשות קמפינג. בארץ שלנו זהו תחביב נפוץ מאוד, עם עשרות מקומות לטיול וחניוני לילה מסודרים. אבל מה עושים אם נוסף לכם שותף שלישי במשפחה, שלא בדיוק יכול לדאוג לעצמו? תינוק חדש הוא ממש לא סיבה לוותר על טיול קמפינג, ואפילו לא צריך לשכן אותו אצל הבייביסיטרית הקבועה (סבתא) בשביל להנות ממנו. בחג, בסופ”ש או סתם בספונטניות צאו לקמפינג וקחו את התינוק אתכם. כך תעשו את זה נכון:

כמו בכל טיול מכל סוג שהוא, מומלץ להכין את כל הציוד הדרוש מראש ולוודא כי לא שכחתם שום דבר חשוב. מתחילים עם ציוד החובה לקמפינג, כמו כמות נכבדת של מים לרוויה ומים לשטיפה, ערכת עזרה ראשונה, מגבות, כובעים ושקי שינה. את האוהל הזוגי שקניתם בזמן שהייתם סטודנטים תשאירו בבית, והשקיעו באוהל מתאים למשפחות: עדיף אחד שמספיק ל-6 אנשים או יותר, מרווח מספיק עבור כל התיקים שתביאו עמכם. אל מוצרי הבסיס מתווסף הציוד ההכרחי להורים צעירים כמו עגלה עם כיסוי נגד שמש וצעצועים מועדפים, עדיף כאלו שלא תופסים יותר מדי מקום ושלא יכאב הלב אם תמצאו אותו מכוסה בבוץ. נסו לא לעבור את הגבול הדק מאוד בין “לארוז מה שצריך” לבין “לארוז יותר ממה שצריך” – נטייה שמתפתחת בד”כ להורים לילדים קטנים. אריזה מיותרת כזאת לא רק שאינה מועילה, היא יכולה להביא לסחיבה מיותרת של פריטים וטרטורים, ואתם עלולים לאבד חפצים שלא פיקחתם עליהם כמו שצריך. אז נסו להוריד הילוך כשאתם אורזים לקראת הציוד: רשימת ציוד מאורגנת יכולה להועיל, ובכל מקרה חשבו פעמיים אם אתם באמת צריכים לקחת איתכם לטבע את ה’אוניברסיטה’ שהוא כל כך אוהב.

בזמן תהליך האריזה קחו בחשבון את מזג האוויר אליו אתם יוצאים, ואת ירידת הטמפרטורות שמתחילה משעות אחר הצהריים. שימו בתיק מספיק בגדים להחלפה ודאגו גם לשכבות נוספות ולמספיק שמיכות – בשעות היום צריך להסתיר את הילד מקרינה חזקה, ובלילה יש לכסות אותו במספר שכבות, אחרת הוא עלול לאבד את חום הגוף הרבה יותר מהר מכם. אם אתם מתכננים טיול קטן לפני שאתם מתמקמים, קיים מבחר של מנשאי גב לנשיאת תינוק, בעלי תאים לאריזת כל הנחוץ לכם במהלך הטיול ואפילו כאלו הכוללים סכך נגד שמש. תיק לא קטן שאמור להיות צמוד אליכם במהלך הקמפינג הוא תיק ההחתלה – עבור טיול בטבע מומלץ לרכוש תיק החתלה עמיד נגד מים וקל לסגירה, וכדאי גם שהוא יכלול משטח החתלה. מלאו אותו בחיתולים ככל האפשר, בנייר טואלט ובמגבונים רכים המתאימים לניגוב הישבן.

יחד עם אריזת הציוד הדרוש תכננו לפני את התארגנות שלכם מבחינת אוכל. אם התינוק עדיין יונק – חסכתם! פחות דברים לסחוב. אם הוא אוכל מבקבוק אז כמובן יש לארוז בקבוק ופיה, פורמולה שתספיק ליומיים ואמצעי חיטוי. אם הוא בשלב שהוא אוכל מזון מוצק, הקפידו למעוך את המזון במזלג. למבוגרים ביניכם הביאו כלים מפלסטיק או חד-פעמיים וסכין טובה (ורחוקה מהישג ידם של הילדים) לחתוך ירקות ובשר, כלי בישול שונים כמו גזייה וסיר וכלי גדול לשטיפת כלים בסיום הארוחה. אתם מוזמנים להתפנק ולהביא גם את הקפה שאתם שותים על הבוקר, פירות מתוקים וחטיפים שאתם אוהבים במיוחד.

כוונו את היציאה לטיול בשעות הבוקר. הקמה של מחנה היא לא עניין פשוט כשהחושך יורד, מה בכך שצריך להתעסק עם התינוק תוך כדי. השתדלו להגיע מוקדם ככל האפשר כדי להקים את המחנה. כדאי ואף רצוי לשדרג את המחנה הזמני שלכם בציליה נגד שמש: היא תגן עליכם ועל התינוק שלכם מפני קרינת השמש, ותשמור על כל הציוד והמזון שלכם בטמפרטורה נוחה. העונות המומלצות ליציאה לקמפינג עם התינוק הן עונת האביב והסתיו, כשהטמפרטורות אינן קיצוניות בקור או בחום. נכון שהיופי בטיולים כאלו הוא היכולת להתנתק מהכל ולהיות לבדכם, אבל כשאתם מטיילים עם ה’קטני’ שלכם חשוב לבחור מקום הנמצא קרוב יחסית לאוכלוסיה – נסו להקים מחנה במרחק של כחצי שעה מעיר גדולה. בטבע, בעיקר באביב ובתחילת הקיץ, תתקלו בוודאי באורחים לא רצויים. עקיצות אינן דבר נעים עבור תינוק, ובמיוחד בעקיצות ייתושים ישנה סכנה של העברת מחלות.